Hvaležnost in kaj o njenih učinkih pravi znanost  

Jutranje prebujanje

 

Kot kažejo različne raziskave, ima lahko že par minut na dan posvečenih hvaležnosti neverjetne koristi in dobesedno spreminja naše možgane in življenja na bolje. Posamezniki, ki jo prakticirajo, doživljajo več pozitivnih emocij kot so veselje, entuziazem, ljubezen, sreča, optimizem, hkrati pa jih ščiti pred destruktivnimi impulzi zavisti, pohlepa in grenkobe.

 

Hvaležnost in njen vpliv na:

  • Izboljšanje spanja

Raziskave z magnetno resonanco so pokazale, da hvaležnost aktivira limbični sistem v možganih, sprošča se dopamin, ki je eden ključnih, za naše počutje odgovornih hormonov. Zato se, kadar jo občutimo, zmanjša čas, ki je potreben da zaspimo ter se lažje pogreznemo v globok, sproščujoč in osvežilen spanec.

  • Zmanjšanje stresa

Redno pisanje dnevnika hvaležnosti lahko zniža krvni pritisk za deset odstotkov, zniža pa lahko tudi nivo kortizola (stresni hormon). Naredi nas bolj odporne proti stresnim dogodkom. Posamezniki, ki jo prakticirajo v večji meri, bodo ob morebitnem stresnem ali travmatičnem dogodku hitreje okrevali kot tisti, ki tega ne počnejo.

  • Zmanjšanje anksioznosti in depresije

Ne glede na obliko izražanja hvaležnosti, naj bo to preko pisanja dnevnika, pisanja zahvalnih pisem ali kako drugače, to vpliva na zmanjšanje anksioznih in depresivnih občutkov. Vpliv na depresijo je direkten, kar pomeni bolj kot jo prakticiramo, manj je depresivnih občutkov, kar dolgoročno poveča občutek sreče za več kot deset odstotkov. Vpliv na doživljanje anksioznosti pa je indirekten. Njeno prakticiranje namreč kot že omenjeno vpliva na izboljšanje kvalitete spanja, kar pa posledično vpliva na zmanjšanje simptomov anksioznosti.

  • Več življenjske energije

Od močnejšega imunskega sistema zahvaljujoč kvalitetnejšemu spanju, do bolj zdravega srca zahvaljujoč zmanjšanemu stresu, do bolj duhovnega vidika kot je, da nas biti hvaležen naredi bolj optimistične kar spodbudi našo vitalnost. Raziskave kažejo, da imajo hvaležni posamezniki večjo raven energije, so bolj sproščeni, srečni in bolj zdravi.

 

Hvaležnost spreminja naš pogled nase in na svet okrog nas. Usmerja pozornost na to, kar je dobrega v naših življenjih. Kadar so naše okoliščine v katerih se znajdemo temne in se nam zdi, da nimamo razloga da bi jo čutili, pomislimo, da mogoče se pa nam tako zdi ravno zato, ker je ne izražamo. Če je temu tako, potem začnimo z malimi koraki spoznavati njene koristi. Že samo dejstvo, da spreminja naše razpoloženje je nekaj, za kar smo lahko hvaležni.

Hvaležni smo lahko za:

  • ljudi v našem življenju, za vsak iskren pogovor z njimi;
  • naše talente, sposobnosti, zdravje;
  • naravne lepote;
  • prijazne geste drugih ljudi;
  • vsako premagano oviro;
  • vsakodnevne male radosti;
  • to da živimo;

Priporočena vaja:

Vsak večer si pred spanjem vzemite par minut časa in pomislite na tri stvari, ki so se vam zgodile čez dan in ste za njih hvaležni, navedite tudi razlog zakaj in to zapišite.   

Hvaležen/na sem za………………. , ker………………..........

Vaja je kratka in preprosta, a če jo boste izvajali redno, bo prinesla v vaše življenje sproščenost, srečo in zdravje. Prvi učinki naj bi bili vidni že po 21 dneh, trajali pa naj bi kar šest mesecev.

 

Avtor: Petra Vršnik

 

VIR: 

Robert A. Emmons in Robin Stern: Gratitude as a Psychotherapeutic Intervention